Profesionalno čišćenje DPF/FAP filtera i SCR katalizatora

Razvoj suvremenih dizelskih motora usklađen je s normama o ispušnim plinovima (Euro 4, Euro 5 i Euro 6) te su se razvile nove tehnologije i uređaji koji zadovoljavaju sve strože zahtjeve zaštite okoliša.

 

Servis DPF filtera
 

Profesionalno čišćenje uređaja za ekološki tretman ispušnih plinova DPF, FAP i SCR

Prednosti:

  • troškovi manji i do 90% u odnosu na cijenu novog sklopa
  • dokumentirani certifikat prije i nakon čišćenja
  • parametri povratnog tlaka i protoka sukladni tvorničkim specifikacijama
  • bez rezanja, zavarivanja i gubitka garancije OE proizvođača
  • 100% ekološki prihvatljiv postupak

Odobravamo posebni popust od 20% na servis i čišćenje DPF filtera - za kupce turbopunjača u Servisu Pinjušić!

 

Pošaljite upit


 

čišćenje DPF/FAP filtera i SCR katalizatora

 

Faze procesa profesionalnog čišćenja uređaja DPF, FAP i SRC:

  • vizualni pregled keramičkog saća filtra endoskopom
  • test povratnog tlaka (mbar) i protoka (m3/h) prije čišćenja
  • čišćenje kemijskim sredstvom i kontroliranim hidrauličnim udarima vode
  • sušenje toplim zrakom (65⁰C)
  • mjerenje povratnog tlaka (mbar) i protoka (m3/h) nakon čišćenja

 



Za pročišćavanje ispušnih plinova i uklanjanje čestica čađe koriste se sljedeći uređaji:

  • DOC - dizelski oksidacijski katalizator (engl. Diesel Oxidation Catalysts)
  • DPF -  filtar čestica čađe (engl. Diesel Particulate Filter), koristi se i oznaka FAP (fran. filtre á particules, engl. Filter Antipollution)
  • SCR -  katalizator selektivne redukcije (engl. Selective Catalytic Reduction)

Kemijskim reakcijama i fizikalnim postupcima ti uređaji mogu, pod ispravnim uvjetima, praktički potpuno ukloniti štetne ispušne plinove i krute čestica.

DOC je prvi uređaj u sustavu. To je protočni keramički saćasati filter, koji sadržava plemenite metale (katalizatore) za pokretanje oksidacije štetnih ugljikovodika, ugljičnog monoksida te izgaranja nesagorjelog goriva i ulja.
DPF je drugi uređaj u sustavu koji zaustavlja preostalu čađu koju DOC nije mogao oksidirati. Čađa ostaje u njemu dok se ne regenerira - pasivno ili aktivno.



čišćenje DPF/FAP filtera i SCR katalizatora

 

Pasivna regeneracija nastaje pri normalnoj radnoj temperaturi motora te DPF spaljuje čestice pri 275 do 360⁰C.

Aktivna regeneracija nastaje kad senzori otkriju prekomjerno nakupljanje čestica  i povećani povratni tlak unutar DPF-a. Tada se u motor ubrizgava dodatna količina goriva, kako bi se postigla temperatura viša od 600⁰C, radi sagorjevanja nakupljene čađe.

Nakon izgaranja čestica čađe u DPF-u povećani se povratni tlak smanjuje na normalnu vrijednost, ali zaostaje pepeo, dok se ne ukloni!

Ali, svakim se ciklusom aktivne regeneracije povećavaju nakupine pepela, izaziva temperaturno usijanje DPF-a, povećava potrošnju goriva, a povećani povratni tlak unštava turbopunjač. Istodobno se neizgoreno gorivo nakuplja u ulju, što mu smanjuje viskoznost i povećava razina. Time se pogoršava podmazivanje i ubrzava habanje motora.

Što se pepeo dulje zadržava u DPF-u, povećava se vjerojatnost njegovog otvrdnjavanja i blokade protoka ispušnih plinova, što izaziva štetan povratni tlak.
Neispravnost filtra utvrđuje se praćenjem regeneracijskih ciklusa i mjerenjem povratnog tlaka, dijagnostičkom opremom.
SCR, posljednji uređaj u sustavu, pomoću aditiva pridonosi daljnjoj razgradnji štetnih plinova i čestica.
Katalizator selektivne redukcije (SRC) obično se zapuni kristaliziranim nakupinama procesa izgaranja, zbog nestanka aditiva (AdBlue) u spremniku ili kvara uređaja za doziranje.


čišćenje DPF/FAP filtera i SCR katalizatora

 

Najčešći uzroci kvarova na uređajima DOC, DPF i SCR uređajima:

  • vožnja  na kratkim relacijama neprikladnim za stvaranje visokih temperatura nužnih za pasivnu i aktivnu regeneraciju
  • neispravnost sustava recirkulacije ispušnih plinova - EGR ventila
  • neispravnost turbopunjača - propuštanje ulja
  • neispravnost brizgaljki goriva (common rail)
  • neispravnost mjerača protoka zraka
  • istrošenost motora

 


Za servis i čišćenje DPF filtera kontaktirajte nas telefonski 01 2995 244, putem obrasca na dnu stranice Pošaljite upit ili na email adresu: servis@pinjusic.hr 

Za kupce turbopunjača u Servisu Pinjušić odobravamo posebni popust od 20% na servis i čišćenje DPF filtera!


 

Pošaljite upit
kontakt Pinjušić Servis turbine, injektora, common rail, bosch pumpi diesel
Oporovečka 89, Zagreb
+385 01 2995 244
Radno vrijeme:
ponedjeljak - četvrtak 08 - 17 h
petak 07 - 15 h

Bosch partner Delphi Melett